zondag 11 oktober 2015

Kinderen zijn de scrappers van de toekomst!

De afgelopen week konden de kinderen van kinderatelier 't Stempeltje eindelijk verder met hun mini vakantie-scrapalbum, waar ze voor de zomervakantie al aan begonnen zijn. Ze hebben al leuke kaftjes gemaakt en ook allemaal al een bakje vol met embellishments geponst! In de vakantie moesten ze zelf hun eigen paspoort vullen met allerlei toegangskaartjes en van belangrijke gebeurtenissen dagelijks een kleine journaling schrijven. Dit hadden ze keurig in de vakantie bijgehouden! Wat hadden ze veel te vertellen zeg!
Zo leuk om al die verschillende vakantie verhalen van de kinderen te horen en hun foto's daarbij te zien! En dan ook nog de verschillende landen waar ze zijn geweest! Frankrijk, Duitsland, België, Luxemburg, Nederland en één is zelfs net terug uit Canada! En wat ze wel niet allemaal hebben beleefd!
Ze hebben bijna allemaal zelf de foto's uitgekozen die ze in hun vakantie album willen verwerken! De één had er 15 mee de ander 20 en zelfs één meer dan 60 foto's. Hoe zo niet kunnen kiezen!!!
En dan komt het moeilijkste, wat kun je van je foto's afsnijden! Daar hadden ze eerst wel wat moeite mee. Kinderen vinden alles op hun foto's belangrijk! Al gauw gingen ze met een snijliniaal en met de big shot de foto's in allerlei leuke vormen uitsnijden! Geweldig om te zien dat ze al; heel goed met deze scrapmaterialen en gereedschappen kunnen werken! Alle foto's werden uiteindelijk, goed gesorteerd op gebeurtenis, met daarbij een handgeschreven journaling, in zakjes gedaan!
Nu gaat het natuurlijk pas echt leuk worden, de pagina's moeten worden ingedeeld, de foto's gemat en dan alles nog opleuken met zelfgemaakte emellishments! Ze zijn er al erg enthousiast over! Ook van de ouders krijg ik enthousiaste reacties! Vroeger hielden ze zelf nog alles bij in fotoboeken, maar tegenwoordig blijft alles bij de meeste maar in de computer staan. Ze zien nu hoe belangrijk het is voor hun kinderen om die herinneringen levendig te houden!
Zelf ben ik al jaren bezig om mijn herinneringen in scrapalbums, en sinds kort ook in Project Life, te vewerken! Je kan daar niet vroeg genoeg mee beginnen, dus wat is er nou leuker om dit samen met je kinderen te doen! Ik vind het geweldig deze vorm van fotoverwerking kinderen aan te leren!!! Kinderen zijn de scrappers van de toekomst! Ik zou niet willen dat deze leuke vorm van expressie straks bij onze generatie ophoud!!!
Volgende week gaan we verder met het leukste deel van het vakantiealbum! Dit bericht krijgt dus zeker nog een vervolg!


Bij De Stamp-in' kunnen kinderen dus "ook" terecht voor leuke scrap en Project Life workshops!!!
Sinds maart 2015 ben ik al gestart met een scrapbookcursus voor moeder-kind. De eerst volgende workshop is op zaterdag 31 oktober van 14.00 - 16.30 uur.
Alle informatie over de Scrap en Project Life worksops kun je HIER lezen!

In November start ik met een nieuw groot project "Scrap-in' Your Life"!
Een combinatie van Srappen en Project Life in één! Scrappen in vakjes en leuke Scrap & Project Life layouts in één album. Dit gaat één groot scrapfeest worden en is dus ook leuk voor kinderen!!!
Ik ben me daar nu al lekker op aan het voorbereiden! Door de scrapactiviteiten die ik afgelopen week met de kinderen heb gedaan, krijg ik er al helemaal zin in!!!
Als je geïnteresseerd bent ik mijn "Scrrap-in' Your Life" Project, laat dan hieronder een berichtje achter! Je kunt ook een persoonlijk berichtje sturen door het contactformulier in de linker kolom in te vullen!

Gezellig dat je even langs kwam! Laat gerust een reactie achter, ik lees ze graag!

De Stamp-in' groetjes,
Minke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...