dinsdag 21 augustus 2018

KleuremChalenge AGD Laat jouw Kleuren leven..

Vandaag gaat de #KleurenChallenge082018 op de Inspiratieblog van Anna Gretha design van start. De kleuren van het kleurenschema zijn nog een beetje zomers, maar ook al een tikkeltje herfstachtig. Een mooie combinatie waar je heel veel mee kunt.

De combinatie van de foto en de kleuren heb ik ook zelf uitgekozen. Tijdens de open dag bij de tomatenkwekerij, waar mijn zoon werkt heb ik deze foto gemaakt. De foto, die het groeiproces van een tomaat weergeeft vond ik zo bijzonder mooi dat dit mijn inspiratie was voor de kleurkeuze van de KleurenChalllenge.

Ik ben zelf weg van deze kleuren. Ik kan niet wachten totdat het echt herfst wordt en al die kleuren wisseling weer in de natuur te zien is. Ik bloei dan weer helemaal op en krijg er weer een creatieve boost van! Heerlijk om nu alvast met deze kleuren bezig te zijn. Ik wordt er weer helemaal blij van.


Dit mooie Mixed Media schilderij heb ik gemaakt tijdens een workshop die georganiseerd werd door een van de organisatoren, Folkje Postema-Borger, van de "Samenloop voor Hoop Drachten." Dit is een landelijke actie van KWF kankerbestrijding. Omdat Drachten de woonplaats is van Anna Gretha haar gezin en waar ze zelf ligt begraven, steun ik deze actie en heb ik deze Mixed Media workshop bij Folkje gedaan.


Het was een hele leuke workshop met een mooie techniek. Nadat ik de drie kleuren had uitgekozen, ging ik lekker, met het bankpasje als gereedschap, aan de slag. Heerlijk om je zo even lekker te laten gaan. Voor de tweede laag heb ik een paar leuke stencils uitgekozen die ik in zwart en wit over het schilderij heb verdeeld. Je moest wel goed nadenken waar je deze afdrukken wilde hebben, want anders kon je wel eens niet uitkomen als je uiteindelijk het schilderij in vlakken wil verdelen. Ik kwam met het vlak van de vlinder ook niet helemaal uit, maar dat heb ik toch mooi weg kunnen werken. Erg leuk, deze techniek. Ik ben erg blij met het resultaat!


Na aanleiding van deze workshop heb ik me aangesloten bij het Samenloop team van Folkje "Team mei Elkoar." en ook besloten mee te lopen op 28 en 29 september met de Samenloop voor Hoop in Drachten!




De tekst die ik tijdens de workshop op het schilderij heb verwerkt is, sinds het overlijden van mijn zusje Anna Gretha van toepassing op mijn leven. Ik vond het dan ook heel mooi om juist in haar woonplaats deze workshop te mogen volgen en dit mooie project te kunnen maken. De tekst die ik uiteindelijk heb gekozen om als laatste op het schilderij toe te voegen komt uit de Kleuren Stempelset van Anna Gretha design. Deze tekst vult de andere tekst aan.


Dit prachtige kunstwerk krijgt dan ook een hele mooie plek in mijn eigen Knutsel-atelier, waar anderen misschien weer inspiratie uit kunnen halen!


Met de inspirerende teksten uit de Kleuren Stempelset kun je nog meer prachtige projecten maken. Neem maar eens een kijkje op de Inspiratieblog van Anna Gretha design, waar je kunt zien welke teksten de andere designers op hun gemaakte projecten hebben verwerkt!


Laat je inspireren en doe ook mee met onze #KleurenChallenge082018

Lief van je dat je even langs bent geweest om mijn kleuren schilderij te bekijken en mijn verhaal te lezen.
Ik hoop dat je mijn leuke posten blijft volgen.










1 opmerking:

  1. Beide zo mooi gemaakt maar heb die van Minke in het echt mogen bewonderen en vind het een prachtig werkstuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...