dinsdag 21 maart 2017

Vraagje? Waarom is creativiteit zo belangrijk voor jou?

Deze vraag zag ik gisteren op facebook voorbijkomen en ik dacht, daar ga ik maar eens op antwoorden! Wat is creativiteit voor mij en waarom is creativiteit zo belangrijk voor mij? Eigenlijk staat het antwoord al heel wat jaartje in de linker zijbalk van mijn blog! Het is gewoon mijn manier van leven!

Voorbeeld

Weet je hoe ik het als antwoord heb omschreven?
"Creativiteit is voor mij een soort uitlaatklep. Ik kan er heel goed mijn emoties in kwijt. Even de sleur van het dagelijks leven doorbreken en lekker je creatieve geest de vrije loop laten. Creativiteit geeft mij kleur aan de dag. Ik word er vrolijk van. Het geeft  mij energie en het geeft mijn leven inhoud. Een dag niet creatief bezig zijn is voor mij een dag niet goed hebben geleefd!"


Als ik lees wat anderen daar op hebben geantwoord, kan ik mezelf zelfs in al die antwoorden wel een beetje vinden.

Creativiteit is een proces van mezelf uitdagen en mezelf leren kennen. Mijn fantasie de vrije loop laten gaan om iets te kunnen creëren. Creativiteit is kunst en kunst is de reflectie van de menselijke geest! Zo mooi omschreven! Het is niet alleen kunst wat je creëert, maar ook de kunst om het te doen!
Mensen die zeggen dat ze niet creatief zijn, spreken zichzelf alleen maar tegen! Ieder mens is met een creatieve geest geboren. Als kind heb je op school geleerd met creatieve middelen te werken. Je handen zijn je werktuigen en in je hoofd zit je creatieve brain opgeslagen!!! Deze coördinatie moet je alleen nog leren te gebruiken.

Creativiteit is onderzoeken van en het durven experimenteren met allerlei verschillende materialen. Het naar boven halen van je eigen creatieve talenten. Ik ben er van overtuigd dat ieder mens met een creatief talent is geboren maar dat je het zelf moet ontdekken!

Denk je nu, "eigenlijk wil ik dat ook wel in mezelf ontdekken!" "Wat zou ik dat fijn vinden als ik ook zo'n mooie creatieve hobby had!" "Iets voor mezelf hebben. Iets wat ik zelf kan en waar ik wat mee wil bereiken in mijn leven!" IK KAN JE VERTELLEN, HET IS HET PROBEREN WAARD!"

Neem gerust eens contact met mij op als je meer wilt weten. Ik heb heel veel mogelijkheden en de ruimte waar je eens lekker kunt experimenteren met heel veel verschillende hobbymaterialen. Misschien sta je verstelt van je eigen creativiteit als je de uitdaging eens durft aan te gaan met jezelf!!!

Creativiteit geeft mij balans in mijn leven, ik zou er niet meer zonder kunnen!!!

Een lieve creatieve groet,







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...