maandag 6 januari 2020

Blog hop Meaningful-Crafts - Volg je hart...




In één van mijn eerste journals heb ik jaren geleden deze woorden verwerkt in een mooie creative pagina. Vanaf die dag is creatief bezig zijn een deel van mijn leven geworden. Experimenteren met allerlei verschillende materialen heeft mij altijd gefascineerd. Hoe zomaar iets moois onder je handen kan ontstaan is een geweldige ervaring. Hoe ik dit ervaar, is moeilijk te beschrijven. Het ligt er ook aan met wat voor project ik bezig ben. De materiaal keuze wordt bepaald door de stemming waarin ik verkeer. Met elk soort materiaal kan ik vanuit mijn gevoel een project maken. Een betekenisvol project, wat voor mij van grote waarde is. Het verteld een verhaal over mij, over wie ik ben en wat ik voel. 

Sinds ik 2 jaar geleden met de producten van Anna Gretha design ben uitgekomen, heb ik een doel voor ogen. Een doel die is ontstaan vanuit een wens. Een wens, die mijn zusje Anna Gretha ons 3 jaar geleden heeft nagelaten. Toen ik haar, een maand voor haar overlijden beloofde dit te volbrengen, waren haar laatste woorden "Minke volg je hart, maar je moet het wel zelf doen"!



Maar hoe en waar moest ik beginnen. Mijn zusje was heel ondernemend, wat er van kinds af aan al in zat. Als ze iets in haar hoofd had, ging ze er ook voor. Zo is haar bedrijf Stevija Natuurlijk in Drachten ook ontstaan. Een vriendin kwam bij haar op verjaardag met een klein flesje zoetstof en ze zei, "Dit wordt mijn product, hier ga ik mijn bedrijf van maken". Haar 1e flesje zoetstof was een gat in de markt. Ze ontwikkelde en importeerde nog meer producten. Ze ging op zoek naar een groot bedrijfspand om haar bedrijf te kunnen uitbreiden, haar merk Stevija werd een groot succes.

In die jaren had ik zoveel bewondering voor haar, hoe ze het allemaal deed. Leveranciers en klanten over de hele wereld, die ook regelmatig haar bedrijf in Drachten bezochten. Ze stond op grote vakbeurzen om haar producten aan grote bedrijven aan te bieden. Ze ontwikkelde haar eigen kookboeken voor haar eigen producten. Vaak heb ik gedacht, hoe doet ze dit toch allemaal. Waarom heb ik dat niet ,wat zij wel heeft.

Ik ontwikkelde in die tijd een hobby. Via een collega kwam ik in aanraking met scrapbooken, er ging een wereld voor mij open. Ik begon allerlei materialen te verzamelen, waar ik mee kon knutselen. Eerst heb ik mijn familie en vrienden kennis laten maken met mijn hobby. In die tijd was er nog geen social media, dus stuurde ik veel kaartjes met de post of leuke gemaakte projecten via een email. Ik denk dat toen onbewust de wens is ontstaan om de hele wereld kennis te laten maken met deze voor mij betekenisvolle hobby.

In die jaren werd mijn huis te klein voor mijn creatieve verzameling. Gelukkig kwam er een oplossing en kon ik een leegstaand lokaal huren in een basisschool, waar ik mijn creatieve workshops kon uitbreiden. Ik kreeg steeds meer voldoening in mijn hobby, dat mijn wens uitgroeide naar een droom om van mijn hobby, mijn werk te maken!'


Toen ik in augustus 2017, bijna een jaar na het overlijden van Anna Gretha mijn eerste ontwerp van de Stempelset Knuffels, klaar had, wist ik niet waar ik met mijn ontwerp heen moest. Mijn zusje had mij wel verteld dat ik het zelf moest doen, maar waar moest ik heen met mijn ontwerp. Welk bedrijf kon dit product voor mij produceren. En dan kom je via Google zomaar op een bedrijf die mijn product wel wil produceren. Voor mij was dat een geschenk uit de Hemel, gestuurd door een Angel!


Wat was ik trots dat dit bedrijf mij het 1e jaar een aantal mooie nieuwe producten heeft kunnen leveren. En dit had ik allemaal zelf geregeld! Wat zou mijn zusje trots op mij zijn geweest. Eind januari 2019 kregen wij de kans om de manager van het bedrijf, die mijn producten produceert, en een deel van zijn team, te ontmoeten. Hiervoor reisden wij af naar PaperWorld in Frankfurt. Een kans die ik niet voorbij wilde laten gaan. Deze ontmoeting betekende heel veel voor mij.


Ik had nog wel meer ideeën om te laten produceren, maar die waren wel wat ingewikkeld om te ontwerpen. Ik gaf mijn producent het idee mee, met het vertrouwen dat hij dit idee wel uit kon werken. In de loop van het jaar hadden we regelmatig contact over de ontwikkeling van het product. Er ontstond een goede samenwerking en voordat ik het wist, werd ik gevraagd om mooie nieuwe producten voor zijn bedrijf te ontwerpen! Als je zo'n kans krijgt, zeg je natuurlijk geen nee!


Over 3 weken, een jaar nadat ik kennis heb mogen maken met de manager van het bedrijf die de mooie producten van Anna Gretha Design produceert,  mag ik zelf 4 dagen, ons samen ontwikkelde product op de stand van zijn bedrijf op PaperWorld in Frankfurt, demonstreren! Juist ik, die altijd dacht dat ik het niet in mij had en dat ik dit niet zou kunnen! Ik hoor het mijn zusje nog zeggen, "Minke volg je hart, maar je moet het wel zelf doen"!!!

Ik heb ons nieuwe  product ook zelf een naam gegeven, een naam die de functie en het ontstaan van het product weergeeft. 2 Connect! Ontwikkeld door 2 bedrijven die de samenwerking zijn aangegaan en door de ontwikkeling van dit product, aan elkaar zijn verbonden! Een betekenisvol product, waar wij onwijs trots op zijn.


Nu is het tijd om mijn eigen hart te volgen en te laten zien dat ik het ook kan, wat mijn zusje 3 jaar geleden heeft voorspeld! 


-----------------------------------------------------------------------------


Voor deze eerste blog hop heb ik dan ook een mooie eerste pagina gemaakt in mijn nieuwe Journal. Ik heb met allerlei verschillende producten gewerkt. De ondergrond heb ik met Pastelkrijt en Oxide Inkt spray's bewerkt. Ook het hart heb ik getekend met Pastelkrijt. Het Hart uit de Stempelset van Anna Gretha's Knuffels zit erin gestempeld. Verschillende stencils gebruikt met zwarte memento inkt en modeling pasta. Met witte en zwarte fineliners nog wat getekende details toegevoegd. Tot slot de tekst "Volg je Hart" van de letters uit nieuwe Alfabet Stansen Set van Anna Gretha Design, in mijn Hart verwerkt!




Laat je creatieve geest spreken en creëer vanuit je gevoelens en vanuit je hart. Alles wat je vanuit jezelf creëert, heeft voor jouw een betekenis. Het beïnvloedt je functioneren, het maakt je gelukkig en geeft je positieve energie. Creatief zijn met je geest en handen geeft je kracht om beter te functioneren op school en in je werk. 



Gebruikte producten Anna Gretha Design

         

Gebruikte producten Meaningful-Crafts:

                 


----------------------------------------------------------------------------------
Lianne
Vorig jaar ben ik voor het eerst mee geweest naar het scrapweekend in Lemele. Daar heb ik een leuk scrapbook gemaakt over mijn afgelopen vakantie. Ik heb niet alleen basic producten gebruikt, maar ook de 2 Connect Punch.  Ik kwam er achter dat je de punch niet alleen voor het inbinden van boekjes te gebruiken, maar dat je deze ook heel mooi kunt gebruiken om decoratieve randjes kunt maken in je projecten. Dat is wat ik heb gedaan! Het geeft net even iets meer aan je project!



Gebruikte producten Meaningful -Crafts:


Leuk dat je even langs ons blog bent ge-hopt om onze post te lezen en onze projecten te bekijken! Onze collega designers hebben ook een mooi project gemaakt met de nieuwe producten! Als je op de pijl klikt, kom je op de blog van Brigitta. 






4 opmerkingen:

  1. Een mooi volg je hart boekje Minke en wat heeft Lianne een mooie pagina gemaakt.
    Mooie creaties dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie cover voor de Journal Minke en Lianne leuke idee de punch randjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige cover van je Journal Minke, kleurrijk en veel mooie techniekjes gebruikt. Lianne wat een leuk idee om de pons op deze manier te verwerken. Een product met heel veel mogelijkheden. Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie projecten en mooi om het hele verhaal zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...