maandag 10 oktober 2016

Het maandagochtend Stempeluurtje!

Vandaag eindelijk, na een lange vakantieperiode, weer gezellig met mijn vaste stempelmaatjes een paar uurtjes wat kaartjes zitten stempelen! We hadden er weer zin in! Ze wilden wel graag een paar kaartjes maken, van mijn serie Hollandse Sjieke kaartjes, die ze op mijn display zagen hangen! De "Floral Pharses" is een prachtige bundel om mooie stijlvolle kaarten mee te maken die voor elke gelegenheid geschikt zijn! En met de Hollandse teksten uit de "Recht uit het Hart" stempelset heb je echt een persoonlijk kaartje om iemand mee te verblijden!


Deze kaartjes zijn ook helemaal niet zo moeilijk om te maken, voor mij gezien tenminste! Je gebruikt maar 1 kleur inkt, 2 kleuren cardstock, een dies/stempel combinatieset en een tekststempel! Leek me toch niet zo moeilijk voor ze, met de voorbeelden erbij!

Ze hadden er in het begin best wel weer moeite mee om alle stappen in de goede volgorde te maken! Elke keer zie ik weer dat het namaken van een voorbeeldkaart zelfs nog moeilijk is! Eigenlijk moeten ze niet leren een kaartje na te maken, maar leren hun eigen creativiteit te gebruiken en zelf een kaartje te maken met de materialen die op tafel liggen! Vanmorgen heb ik even met mijn stempelmaatjes geƫvalueerd hoe ze de stempelochtendjes ervaren. En dan kom je erachter dat ze er soms de ballen niet van snappen hoe je nou eigenlijk een basiskaart maakt. Hoe bepaal je de maat van je kaart? Maak je een liggende of een staande kaart? Achtergrondjes matten. Allemaal termen die voor ons, als ervaren kaartenmakers, zo gewoon zijn, maar voor iemand die af en toe een kaartje bij je komt maken, vreemd in de oren klinken! Ik kan wel zeggen dat het vanmorgen best een verhelderend gesprek was zo tijdens 't Stempeluurtje!!!


Wat ik al heel lang in mijn hoofd heb om uit te werken, ga ik nu dus ook maar eens echt doen! Een beginners cursus, "kaarten maken, begin bij de basis"!

Mijn hoofd draait nu al op volle toeren! Ik heb dus de komende dagen weer wat te doen! Misschien maar weer een dagje offline inplannen! Hierover zul je in mijn volgende blogpost wel meer lezen!!!

Een vrolijke stempelgroet,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...